Téma: Traktorbagr CAT
Autor
Zpráva
27. prosinec 2009 16:59:44
Zdravím všechny příznivce traktorbagrů nejen značky Cat . Budu moc rád když najdu nějaké prátele kteři jsou zamněřeni na tenhle typ stroje.Já sám dělám na traktorbagru 3 roky mám Cat 428c ale jelikož sem zmněnil zamněstnavatele tak pracuji jinde. Budu moc rád když pokecam S nějakym co pracuje nebo dokonce vlastní traktorbagr CAT
28. prosinec 2009 12:36:10
Čauvec to si mitoho teda moc nenapsal ale i tak děkuji za fotku moc hezkej bagřik já dělal na C ale ted se mi poštěstilo že budu mít čest s řadou E
28. prosinec 2009 18:41:23
Ahoj Martine,doufám,že Ti to bude kopat bez problému.Osobně nemohu potvrdit,v "E"čku jsem se svezl jen krátce,na předváděčce,ale co jsem slyšel od servisáka tak z této nové řady nadšený nebyl a prohlásil,cituji: "Buď rád,že máš "D"čko,to byla povedená řada!" Uvidíš sám,doufám,že tě nezklame a dáš nám časem vědět co a jak funguje.Já mohu řadu 432 Dll jen pochválit,mám 5000 mth a zatím jen běžný servis(Oleje,filtry) Přeji Ti upřímě mnoho zdaru! Milan...
28. prosinec 2009 19:48:40
Ahoj Milane, děkuji za připominku, moc mě potěšila. Jak si psal o tý nový řadě E je to fakt no je to nová řada ono asi všechno co vyrobí tak není dokonale vychytané. Já si osobně taky myslím že D jsou nejlepší řadou. Tatka měl fung novýho a taky si nějak nevzpomínám že by na tom měl nějaky poruchy ale měl na tom kladivo což já vubec neuznávám tak to daly pryč a vzaly za to Ečkovou řadu 434 No a tam kde jsem přešel do nové firmy tak starší bagr nechcou kupovat a hlavně nechtěly aby to mělo mín jak 2 000mt prostě zánovní no mě by Dčko taky stačilo ale nechtěly no A tak sem aji rád moc se mi líby a konečně se dostanu taky k něčemu lepšímu než byl CAT 428C
01. leden 2010 23:00:23
Zdravím už čtvrtym rokem pracuji s 424D už má přes 5000 mth a kromě vyměn oleju a pár hadic bez poruchy, občas střídám na 442E a to mě nějak moc nenadchlo oproti déčku je z toho horší vyhled ze začátku se furt sral automat a když potřebuju jemně přibrzdit tak to je taky něco nejdřiv nic a pak se to naráz zastaví, ale to je asi o zvyku.
02. leden 2010 12:08:14
Ahoj no s tou brzdou je to fakt no ale tatka má 434E a je to o zviku jak si psal. A To D se asi nevíc povedlo no to máš pravdu mě by D stačilo jenže tam kam sem šel nechtěly kupovat starši bagr ale nověší no s minimem mt. Takže sem se nebránil no
02. leden 2010 13:09:26
Zdravim
Já měl taky tu možnost jezdit s CAt 432e ale nezaujala mě není tam moc výhled nic moc mi to neřiká ty brzdy to je pravda ,ale je to o zvyku .Vlastnim CAT 432DII mám tam taky 5000MTH ,ale jede bez problému servis filtry to je samozřejmost jinak nic .Lidi s CATU nám řikal dokut to pojede neměnte řada D je povedená a bude vám sloužit a vydělávat .
NEchci pomlouva ale na řadu E slyšim jenom kritiku nejen od bagráku ,i samotní servisáci co knám jezděj nadávaj prej oravujou jenom E dost často
02. leden 2010 18:15:16
Hmm jasny no mě se taky zdá že to D je dobrá mašina ale oni nechtěly tak starej bagr kupovat no tak co nadělám je to pravda že D sou nejpovedenější ale tak snad to bude dobry no Tatka ma 434E a zase si jí nemuže vynachvalit a poruchy neměl sebemenší problem klasika servis a má ho už 2 roky
03. leden 2010 10:39:46
Ale začínám mít tak njak strach to co každej píše o E tak mě to celkem děsí
03. leden 2010 18:47:15
Zdravim borci! reaguji na traktorbagry CAT. Jak podotkl jeden ze slov mechanika od CATu ti co makají s typovou řadou D II tak mají nejpovedenější řadu o tom se zmínil i mechanik co mi jezdil na garanční opravy a těch nebylo zrovna málo(mimo udržeb).Já dělám 3-tím rokem na 432 E (5094Mh) a hotovy neštěstí.... žhavá novinka a kvalita zpracování chabá.Dělám s tím všechno co se týče zemních prací.Připadá mi to jako by to bylo vyrobeny v číně,traktor je těžké oproti ostatním strojum o tunu až tunu a pul (JCB 3 CX,KOMATSU WB 93,CASE) což se projevuje v opotřebení pneumatik,spotřeba výhled přes kapotu je špatný hlavně když děláte s vidlama (jednou loni to nějákou sobotu měl pujčeny kamoš co dělá s jcb trojkou asi 6 let a sundával soupravu cihel a když mi vracel klíčky tak podotknul že se maji co učit od druhých co dělají traktorbagry delší dobu.Při jízdě po silnici převodovka na 5ku hlučí jak když jedete s LaKaTošem a po konzultaci s mechanikem od CATu (při 1000Mh) mi sdělil že to je u těto Eček asi normální tak kde sme?..a to chcou takovy love a CATERPILLAR jsou predpokladam považovany za profesionální stroje né?.Nepochopím proč američani zdokonalují to co bylo už osvědčené z předešlých řad.Pokud přemýšlíte o koupi CATru tak se poohlídnite po osvědčené DII nebo JCB (se kterými mám taky 3 leté zkušenosti.....)
03. leden 2010 19:11:23
No tak to je moc hezky to mě vyrazej z práce to se mám na co těšit. Ach jo
03. leden 2010 21:10:58
já to nechápu delší dobu proč někdo dá nadstandartni peníze za průměr .Asi za ty samolepy .Berte to s humorem.
03. leden 2010 21:46:57
Já ho nekupoval kupuje ho firma mě by D stačilo ale chtěly zánovní a ne moc starej ale tak zase nevim noo jako trochu se toho děsím co vše tady o E píšou ale co už ted nadělám nic vípvěd dávat nebudu
04. leden 2010 00:23:23
Tak Vám děkuji pane Šanda.Vsadil jsem se s manželkou že první odpoví pan Mach.Škoda mohla to bejt noc plná vášní.
04. leden 2010 11:11:47
Zdravim, zajímalo by mne, jak jste spokojení s automatickou převodovkou u 428D? Jezdil jsem pouze s manuálem a bez problému. Je automat poruchový?
04. leden 2010 11:34:14
Co ? ted sem to nějak nepochopil ale asi sem něco skazil tak se omluvuju
04. leden 2010 20:58:03
Zdravím
Je tu nový rok a tak bych vám
rád popřál hodně hrabání a dobrých
zakázek.
Opět se opakuji, ale jestli máte někdo zájem,
rádi Vám předvedeme stroj Huddig v porovnání
s JCB. Máme sami ve firmě dva Medzimugy a jedno JCB.
Máte-li někdo zájem telefon 603 523 738 moje jméno Miroslav Latín
04. leden 2010 22:50:46
Reaguji jestli můžu na dotaz Karla Pospíšila ohledně převodovek CAT poruchovosti automatů a spokojeností.Mám namotaných nějákych 5097Mh na řadě E a až na ten hluk (při zařazené pětce) nebyl doposud problem.Stiná stránka automatu je že na rovině ti zařadí vyšší stupen až kolem 1950 ot/min tak že to musíš zbytečně vytáčet o proti manuálu a z kopce (prudšího) začne zase řadit překvapivě rychle i při menších otačkách to má za následek překvapivý výraz strojníka jak se to rychle rozjíždí , ale řešit se to dá přepnutím na manuál a konci překvapení (aspon pro mě to tak tenkrát bylo) za jízdy zpět na automat což je v možnosti stroje a pro tebe katráka i pro ostatní kdo jezdí s CATrama nic zvláštního , řazení je jak autě s automatem akorát to chce vyšší otáčky motoru. Ptal sem se servisáka na poruchovost převodovek řad D,E automatů i manuálních, a nastává to udajně jen tehdy když někdo ošidil výměnu oleje filtru v daný čas,nedolil olej tak došlo přidření nebo chtěl ušetřit za CATrácké olej nalil tam podobné a nebo v neposlední řadě traktor měl namotáno "milion Mh"atd.Kolega loni prodal 432 D automat namotany 7200Mh měl to od novátora a mimo výměn oleje a filtru tak oté převodovce nevěděl tak že.........
05. leden 2010 09:42:18
Ahojky Maik74 :chci se tě zeptat jestly tedy děláš na ředě E tak jak se ti to jeví máš nějake problemy atd já dělal na 428C 3roky a ted sem přešel k jiné firmě a mají mi kupovat zánovní E a co jsem tady tak počet tak sem z toho očekávání neštastnej co se tam bude vše kazit každej na to jen nadává ale tatka má 434E s velkejma kolama v předu a nemuže si to vynachvályt
Děkuji za info
06. leden 2010 17:37:50
Martine pozitiva - negativa.Začněme tou horší stránkou.Zajištění podkopu hlavně vedení lanovodu (samotný lanovod) měníly ho od CATu 2x na první podled mu nic nebylo ale vedení je dost neštasný bowden se ti natáhne o kousek hlavně při přesouvání podkopu (vícekrat za den) z jedné strany na druhou a už neodjistíš rameno sám servisák mi sdělil to měnil už na více Ečkách a příčina? "mají to prostě špatně vyřešeny" Uspokojivá odpověd to zrovna není když ten lanovod stojí 5000 tyček.....a práca k tomu?Vedení hadic od rozvadeča špatny pořád se někde nějáká odírá o něco nebo o sebe a hlavně v těch lyštách co sou po stranách rozvaděče nejedna mi praskla a taktéž u směrových pistnic a to bylo v záruce cca 600Mh uznaly že to není zrovna dobře vyřešeny prý u D je to jinak a bez výrazných problémů a to bylo furt "na Déčku to bylo jinak a líp proč to udělaly tak nebo tak"a vrchol je vedení hadic po bokách ramena at se podíváš na JCB nebo KOMATSU tam sou schovany a haluz nebo stěna baráku se jich ani netknou.Na koncu teleskopu u rychloupínáku je výko na přístup k vymezení vůle, povolit ty dva zadní šrouby je teda marast a vymezování se dělá častěji než u opačných teleskopů.Ono cely rameno je moc těžky to mi potvrdily chlapy co mají dalekosáhlejší zkušenosti s CAT D,DII a i někteří ted Ečka nebo za někoho zaskakují, já s Déčkem nikdy nedělal tak jenom sonduju a naslouchám.Přesouvání podkopu je tragédie. Já na tom nemám žádný otěrový desky a nevím proč je tam ti idioti nedali. Reklamace nepomohla prý je to zvláštní ale s tím se ještě u téhle řady nesetkaly a na place měly v tu dobu 4 novy a 2 předváděčky tak že na ních nic nebylo k posouzení a to sem s tím byl přímo v CATru. Nutnost vyklápění sloupku řízení při každém otáčení do zadu i do předu, má za následek vybití uchycení sloupku řízení. V 5100 Mh je výkyv na obě strany 2 cm. Opravit- to by se muselo cely předělat a nebo vyměnit celý úchyt sloupku a to by byla darda. Mrtvý chod nožních brzd je těžký, že při prvním přišlápnutí brzd, narazíš na odpor pedálů v domění že začíná brzdný účinek a ten je až o 3 cm níže. Pak násladuje,,průlet předním oknem''. Motor topení je hlučný na 3.stupeň, takže v létě při puštění klimatizace(černá barva na střeše tak to v létě sedo ní slušně opírá slunko a pocítíš i při zaplé klimatizaci) krátkodobě na 3.stupeň, není slyšet skoro motor, natož rádio. Víko motoru má zvláštní otvírání o proti D2, kde to je umístěno pohodlně v kabině. Motor vykazuje větší hluk v kabině než u konkurence např. CASE, JCB a NEW HOLLAND. Špatný přístup pro očistu žeber chladičů. (zem.traktory cat co jsem viděl na předváděcí akci na tech agro v Brně se dali chladiče pohodlně otevřít jako kniha) . Nepochopím zajištění pal. vidlí na čtyři čepy, když D2, JCB, CASE mají na dva. Když to na stavbě otáčíš a vracíš zpět několikrát za den, víš asi jakou zbytečnou námahu to obnáší. Na štěstí to není tak často.
Teď k těm pozitivům. Výborná a silná hydraulika absolutně bez úniku oleje, jemné servoovládání podkopu a radlice, velmi účinné brzdy, zatím bezporuchovost náprav, motoru i převodovky (i řazení), zatím žádná sebe menší prasklina rámu, lžíce, ramena. Tohle je můj subjektivní názor na 432 E.....
06. leden 2010 18:01:08
Maik- no ehmm krásny víklad moc děkuji Takže věčina proti než pro no to se mám teda na co těšit Taky by se mě líbylo víc zánovní D než E ale co sem nadělal firma nechtěla tak stary. Já pracvoval na 428C a celkem až na praskly ram na přední lžici a brzdy co kvičely celkem to šlo Tatka má tu 434E a jako zatím dobry. No ty si mi tedal to zase nebudu spát
08. leden 2010 11:47:19
Ahoj já na traktorech pracuji 5 let začínal jsem na 428 C poté jsem přešel na 432 D a před rokem jsem přešel na 442 E je fakt že 428 C je bagr kterej už nikdo neudělá je to držák ale na E mimo automatické převodovky a brzd nemužu nadávat.To že je o tunu těžší není na škodu aspon má oproti C lepší stabilitu a síla E oproti C se nedá popřít
08. leden 2010 15:07:48
Ahojky moc děkuji za podporu já začínal na CAT 428C a ted sem přešel na jine pracoviště jen sem změnil zaměstnavatele a byl 4 měsíce na takeuchy pasovej otočnej 8t ale chtěly koupit traktorbagr a já jakože chci jen CAT tak kupují 432E zanovní ne uplně novy A tak mam z toho celkem strach co tady o něm všichni píši že D sou nejlepší že E se serou atd atd tak snad budu mít klid no tatka ma 434E a parkrát sem s nim byl isto něj a jako celkem dobry až na tu brzdu jak píšeš. Ale mám strach že ten s těma malejma kolama že to rameno bude dost těžky. A nemáš nahodou skušennost s předním rychloupínákem ten bagr ktery budu mít tam právě ten rychloupínák je ale ja sem si trval na tom že chci vydle na žlici
08. leden 2010 15:40:45
S předním rychloupínákem zkušenosti nemám a co se týče vydlí občas bych je nejraději hodil do výkopu když si kluci na stavbě 20 za den vzpomenou že chcou něco převážet jinak podkopu se neboj ta mašina je opravdu dobře postavená a sedí jako přibytá.
08. leden 2010 16:48:56
Diky moc ale to možna mužeš mít pocit ty ne když máš 4kolku Jo no s těma vydlema je to blby na D nebo C tam byl jeden čep a byl klid no tady sou dva a navíc ty čtyřkolky to mají blby že to mají až za ramenem A co větrak na klimatyzaci a topení prej nadávají že je to na trojku hodně hlučny že neslyšíš ani rádio Tak to si mě trochu uklidnil z toho ramene měl sem z toho strach
08. leden 2010 18:03:11
Ventilátor na maximum je hlučnej ve všech strojích to už jsou prkotiny nemužeme být tak rozmazlení a komu se to nelíbí at si sedne do DH 112
08. leden 2010 21:23:48
Alojs svatá pravda ja nevim jako kdyby byl aspon rád za tu klimatizaci ne on si musí ještě stěžovat na to že je hlučná jak píšeš at si de sednout do DHčka nebo tady bylo i to že to má natřeno na černo střechu že i přes maximalní vikon klimatizace že přez tu střechu jde teplo tak nevim no to už nemá s kvalitou stroje nic společnyho to je snad jen vybava ne a za to by moh byt rad. Pak si stěžovaly že z toho de blbě vidět tak já nevim jestly de blbě vidět z normalni hranaty kabiny nebo z kabyny co ma vypoukly skla
10. leden 2010 21:42:00
ja jsem zacinal na 428C, ted mam 428DII a nemuzu si stezovat, mel jsem pujcenej i 444E a neni to spatny, jen to zataceni bez zadku je trosku pakarna, jinak ted cekam na 428E, mozna ten teleskop je nestastne vymyslenej, ale zase jak se to veme, pokud clovek dela i v lese a bere do podkopu zablaceny koreny a kmeny tak to ma sve vyhody oproti starsimu typu podkopu, spis mi prijde nestastne reseny teleskop JCB, uz jsem jich par vylomenejch videl
11. leden 2010 14:41:30
Ahojkyy j to máš pravdu to rozhodně muj tatka má 434E a říkal že to co naložil s tím podkopem tak to s 432D vživotě nenaložil měl před tim D No uvidíme Každopádně se těším až si pro něj v unoru pojedu
11. leden 2010 17:53:07
Za 16let co máme jcb se nám nikdy nestalo a nikdy jsem neslyšel o roztrženém výsuvu jcb. Jediné co jsem viděl u catru. roztržený a zlomený výsuv u cat b,c,d a viděl jsem vytržené rameno ze zkl. čepu. Na stavbě co jsem dělal kanalizaci, tak to co jsem udělal s jcb na plný výsuv, tak catrem 428b ho zlomil (podřipska stavebni spol.). Pište opravdu z praxe. Můj otec dělá na stavebních strojích 29let. Můj i jeho názor je, žě JCB je v traktorbagrech jednička. Máme páté jcb bez problému a najíždíme více jak 10000mth na každém a jenom nafta a olej.
11. leden 2010 18:52:07
No VHSka vykopali z dalnice JCB a dali tam CASE a CATra, pac belka byl orisek, btw co catr utlaci, to si muze JCB nechat jen zdat.... a rikal to konkretne clovek od JCB a ne jeden.... takze o jednicce bych pomlcel, nikdo nerekne stoprocentne kdo je jednicka a kdo ne. A dalsi vec je spolehlivost a to ne jen po technicke strance.
jinak jen tak mimo radek, je sranda videt v zime JCB a Komatsu jak si zeminu roztloukaji a rozryvaji nez ji ukopnout, viz teplovod Lovosice
jinak ehm delal si ty nebo tvuj tata ci brachove? pac jsi chodil na ZS s moji mladou takze si myslim, ze spis jen neco tlumocis, ci neco vymejslis jen abys dokazal ze JéCéBlé je nejlepsi...
11. leden 2010 20:02:05
Jan : ahojky to se mě libilo jak si to krásně podal ja si taky myslím že CAT A JCB se nemužou rovnat nevim jak jinyma věcma ale silou určitě ne Já a tatka mame oba CAT a to co jak ty si napsal JéCeBléčko neudělalo mi s catrama uplně v pohodě má to ohromnou silu Tatka ma 434 E a to je jak tank mužu važně potvrdit když sem s tím hukl do hromady všechna čest ja měl 428C ale ted přecházím na 432E
11. leden 2010 20:20:07
řiká se ,že JCB je jenom hračka o proti CAT a nemůže te je srovnávat a hlavně né v síle co udělá cat to jcb neudělá mám to potvrzený v reálu škoda, že nemám video by ste koukaly a pak nepsali sem takový žvásty o CAT a JCB a řikat o něčem ,že je jednička taky blbost fakt žijte v realitě
12. leden 2010 08:07:26
Chce to míň psát a víc číst.Takový keci co udělá Cat,. to neudělá Jcb a koho vyhodili ze stavby a zaručené videa tak to u mne vyvolává úsměv.Taky jsem neviděl u JCB vylomený teleskop.Jo ,dá se uvnitř zbortit dosedací plocha ,ale to udělá strojník na dvoře ,když to neumí seřídit.Nebudu psát ,že je JCB jednička,protože bych byl jako vy s katrama.Měsíc tady pláčete, p. Šanda ,že se vám ten nový Cat,co vám mají koupit rozsype.Ať vám koupí JCB.S tím budete spokojený.Ten kope s vysunutým teleskopem,protože to jinak ani nejde.A ne že je to blbost jak někdo psal.Jak by do té díry došáhl že.A co utlačí víc? No čím větší blb v tom sedí,tak tím víc to utlačí .Ten chytrý si vezme míň.Důležité je ,abych měl vůbec co tlačit a do čeho kopnout.
12. leden 2010 08:52:02
Pane Čada super odpověd , kdo už děla v zemařině par let tak se asi pousmiva nad nějakymi vzkazy , CAT nebo JCB , oboje jsou dobré , každy stroj ma své i CASE i KOMANČ , jde tu hlavně o zdravi a rozum bagraka ktery na něm sedi a dobreho investora ktery mu za to zaplati a pak je to zas jen na tom bagrakovi jak je šikovny a jak ma prace , at se daří
12. leden 2010 10:01:00
P.Čada: já neplaču ja se jen bojím co tady o tm každej píše zaráží mě to protože jak už sem tady hodněkrát sal e muj tatka má CAT 434E a nemuže si to vynachválit a v zápěttí tady píši že se to kazíí a kdesi cosi ja sem zviklí na Cat už 4 roky a asi bych neměnl je pravda že nemám skušenost s jinou značkou traktorbagru tak jak ostatní píšíí že JCB je nejlepší atd já to nikomu neberu. Každy má svojí značku se kterou se mu dělá nejlíp. Ale nemuže tady tvrdit že JCB je nejlepší když neseděl třeba v CAT to same nemužu tvrdit já o CAT když sem neseděl v JCB de o to že člověk je zviklí na určitej bagr a tím to hasne a kterej je lepší nebo není to už je otázka. Mysím si že každy má něco do sebe. Píší tady o prasklém teleskopu u JCB sem to neviděl a ten co píše zase opak že to viděl u CAT tak sem to taky neviděl takže v čem to vězí ? v tom pošpinit tu značku kterou si proferuje ? nebo držet při sobě a uuznat joo je to tam na hoo.... ale další věci sou dobrý. Já si myslím chlapy že sme na jedné lodi a každej z nás pokud sme se svím zpusobem dobři tak se mužem normalně bavit a ne se handrkovat o bagrech. Mujjj názor
12. leden 2010 12:15:37
Pane Šanda
děkuji za Váš poslední příspěvek. Já jsem tedy skalní "TEREXÁK", ale se zájmem jsem četl informace o strojích CAT "E" řady. I ty pozitivní, i ty negativní. Tedy až do chvíle než si někteří fanoušci mezi sebou začli vysvětlovat, jak je ta jejich značka lepší.
Ten portál je přece zajímavý právě v tom, že se tu dozvídám, co koho trápí a s čím je spokojen. Tak se toho chlapi držte a zbytečně "nehnojte" na ostatní značky.
Jinak Vám všem přeji v novém roce hodně zdraví a také hodně zaplacené práce.
www.kohlschein.cz
12. leden 2010 12:25:28
Není to jen bezhlavé prosazování SVÉ značky. (i když u mnoha lidí ano) Spousta lidi tu ale uvedla pádné argumenty proč která značka je lepší nebo horší a každý kdo to pročte tak musí znát odpověd co si vybrat. Každopádně u stroje za 2 mega se vyplatí vsadit na osvědčenou značku a fungující servis léty prověřený a nedělat experimenty v podobě levnějších napodobenin bagru. Vátím se k porovnání s auty. Dacia logan taky jede ale nejde srovnávat s Mercdesem.
12. leden 2010 16:28:40
Pane Kotouš není za co jsem rád že aspon někdo mě chape. Vy uvádíte značku terex měl sem tu čest v te firmě kde ted pracuji mají stary typ fermek terex nebo MF ted nevim je to to same co mate ten bílí ale starší je to typ 965 elektron a až na ty eletrické jojystyky a ještě na sedačce což nechapu neni to špatny bagr ale určitě mi dáte za pravdu když jste 4 roky na značce CAT tak asi nic jineho nechci oni pravě chtěly koupit traktorbagr a ja chtěl CAT je něco jineho kdybych si nemohl vybrat to jo to bych pak šel na jinou značku traktorbagru a třeba bych změnil názor ale to co tady napsal p.Mach to je stale o tom že sem píši chlapy kteři dělaji na určité značce kdyby dělaly na vice značkách pak mužou posoudit co je na prt a co je bomba. Tak jak JCBčáci vychvalují jaká je to jednička ale dělal někdo z nich aspon rok na CAT ? nebo at je to jaká koliv značka ten terex nevipadáš patně ani JCB ale postavil bych každou značku vedle sebe a pak by se vydělo co ktery bagr má jak vyřešené. Terex chtěly taky koupit tak sme se na něj byli dívat v Brně přeesně na ten bilí ale s malíma kolama. Nějak mě to nenadchlo nejsou tam opěrky na ruce při ovládaní jak lžíce tak podkopu a dal se mi nelibylo ovládání na žraloka. Ja měl CAT 428C a tam to bylo stejně zvlat páka na žraloka zvlášt na líci ale v novějších typech je to přimo na jojystyku kolečko. Pro mě se to zna byyt pohodlnější a jak sem pozoroval některe strojníky že to dělají 2ma rukama jednou zavíraji lžici a druhou žraloka hruzaaaa.Dál mě teda nenadchl vyhled předním oknem na pravé straně vyfuk a na levé filtr. Je to určitě o zviku. Ale určitě bych nenadával na bagry se kteryma nemám oddělanych aspon 1000 mt. tak jak někteří tady píší ale tomu asi nezabraníme kždy si chce vychvályt tu svojí značku a nesnese to když někdo píše že to je na prt a že se tam kazi to a tam to. Každopádně v unoru si jedu pro traktrbagr značky CAT 432E a postuně budu psat jak se mi s takovou značkou dělá.